miercuri, 18 decembrie 2019

Nu lăsa teama să te paralizeze



Evanghelia
Matei 1,18-24
Naşterea lui Isus Cristos a fost astfel: mama lui, Maria, fiind logodită cu Iosif, înainte ca ei să fi fost împreună, ea s-a aflat însărcinată de la Duhul Sfânt. Iosif, soţul ei, fiind drept şi nevoind s-o expună, a vrut să o lase în ascuns. Cugetând el la acestea, iată că un înger al Domnului i-a apărut în vis, spunându-i: "Iosif, fiul lui David, nu te teme să o iei pe Maria, soţia ta, căci ceea ce s-a zămislit în ea este de la Duhul Sfânt. Ea va naşte un fiu şi-i vei pune numele Isus, căci el va mântui poporul său de păcatele sale". Toate acestea s-au petrecut ca să se împlinească ceea ce fusese spus de Domnul, prin profetul care zice: "Iată, fecioara va zămisli şi va naşte un fiu şi îi vor pune numele Emanuel", care, tradus, înseamnă: "Dumnezeu-cu-noi". Trezindu-se din somn, Iosif a făcut după cum i-a poruncit îngerul Domnului: a luat-o la sine pe soţia lui.

Meditație
Când imaginația o ia razna, deseori poate apărea în viața noastră teama de necunoscut. Dacă voi avea probleme cu examenele? Dacă nu voi întâlni niciodată persoana potrivită? Dacă îmi voi pierde locul de muncă? Dacă analizele medicale confirmă tot ce e mai rău? Dumnezeu ne repetă aceleși cuvinte, prin intermediul îngerului său, la fel ca în cazul sfântului Iosif: „Nu te teme, căci ceea ce se întâmplă în viața ta, face parte din planurile mele, Eu sunt cu tine.” Dacă ne-am sprijini pe propriile resurse, am eșua cu siguranță. Trebuie să învingem teama de eșec, altfel vom fi imobilizați la gândul asumării unui risc și vom fi împiedicați să înaintăm spre scopurile noastre. Istoria ne arată că eșecul poate de fapt să fie o punte spre succes. Spre exemplu, la școală, Napoleon a fost al patruzeci și doilea dintr-o clasă de patruzeci și trei și totuși, el a format o armată care a cucerit o mare parte a lumii. Albert Einstein a fost un elev atât de slab că i s-a sugerat să schimbe fizica cu o altă materie și totuși, el este considerat părintele erei atomice. Când ne aducem aminte de aceste nume, nu ne aducem aminte de eșecurile lor, ci de contribuțiile lor la omenire. După ce a luat în considerare toate scenariile posibile care pot veni împotrivă, cum ar fi necazuri, primejdie, persecuție, foamete, lipsa îmbrăcămintei, pericolul, sabia, sfântul apostolul Paul scrie: „Totuși în toate aceste lucruri noi suntem mai mult decât biruitori, prin Acela care ne-a iubit” (Rom 8,37). Deci, Cuvântul lui Dumnezeu pentru noi astăzi este: „nu te teme, Eu am planuri mărețe cu tine, Eu sunt cu tine”. De fiecare dată când întâmpinăm o nouă provocare, El ne întărește dovedindu-ne nu numai că ne pune la dispoziție instrumentele necesare, dar că are în vedere și rezultatul.

Citat
„Visurile cele mai frumoase se cuceresc cu speranţă, răbdare şi angajare, renunţând la grabă. În acelaşi timp, nu trebuie să ne blocăm din cauza nesiguranţei, nu trebuie să ne fie frică să riscăm şi să comitem greşeli. Papa Francisc - Christus Vivit


Rugăciune
În ziua de azi, noțiunile de credință și iubire își pierd din însemnătate atunci când punem în prim plan lucrurile efemere, în loc să ne întoarcem privirea către ceea ce ne hrănește sufletul. De multe ori, din cauza atâtor ispite din jur, uităm de noi înșine, ignorând astfel, legătura cu Tine, Doamne. În asemenea momente, te rog, trimite-mi semne care să-mi călăuzească pașii pe calea cea dreaptă. Ajută-mă să discern între ceea ce este bine și ceea ce este rău. Învață-mă, ca prin exemplul dat de Iosif, să protejez și să proclam credința mea, mai presus de orice, pentru ca astfel, punând accentul pe ceea ce este mai de preț, să descopăr iubirea ta absolută. Amin!

Pr. Eugen Robu & Andreea-Mădălina Cocu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu