sâmbătă, 21 decembrie 2019

Iubirea nu poate aștepta



Evanghelia
Luca 1,39-45
În zilele acelea, ridicându-se, Maria s-a dus în grabă către ţinutul muntos, într-o cetate a lui Iuda. A intrat în casa lui Zaharia şi a salutat-o pe Elisabeta. Când a auzit Elisabeta salutul Mariei, a tresăltat copilul în sânul ei, iar Elisabeta a fost umplută de Duhul Sfânt şi a strigat cu glas puternic: "Binecuvântată eşti tu între femei şi binecuvântat este rodul sânului tău! Şi de unde îmi este dată mie aceasta, ca să vină mama Domnului meu la mine? Iată, când a ajuns glasul salutului tău la urechile mele, a tresăltat de bucurie copilul în sânul meu! Fericită aceea care a crezut că se vor împlini cele spuse ei de Domnul!"

Meditație
Și anul acesta vom cumpăra multe cadouri pentru cei dragi. Unele dintre ele vor fi cu siguranță mai scumpe. Să încercăm să asociem acele cadouri cu cel mai prețios dintre cadouri: iubirea. Este gratuită! Să te gândești bine la aceasta, Dumnezeu nu a creat lumea și gata, ci a creat Omul. Și pe lângă faptul că i-a oferit totul, a simțit nevoia să-l facă să se simtă și iubit ... așa că l-a "trimis" pe Isus pe Pământ. Dacă nu recuperăm sensul Crăciunului, nu vom recupera nici semnificația gestului cadourilor de Crăciun: de ce se oferă cadouri la Crăciun? Cadourile de Crăciun devin modalitatea materială prin care vrem să transpunem în fapte un sentiment nobil. Mulți cred că un cadou mai scump înseamnă mai multă afecțiune sinceră ... uitând că Maria, când a plecat în grabă la verișoara sa Elisabeta, nu i-a adus niciun cadou ci doar prezența ei. (vezi Lc 1,39-45). Maria însăși s-a făcut dar, pentru că a gândit cu inima, întrebându-se: „verișoara mea, din cauza vârstei înaintate, oare nu va avea dificultăți în gestionarea treburilor casnice și să ducă mai departe o sarcină? Poate că prezența mea îi va fi de ajutor.” O inimă care iubește acționează asemenea Mariei, este inima iubită de Dumnezeu. „Omul care este creatura mea preferată pe Pământ se luptă să înțeleagă ce este corect să facă pentru a trăi într-un mod autentic și corect, așa că acum cobor să-l ajut.” Prin urmare, sensul Crăciunului este să știm cum să ne oferim pe noi înșine, așa cum a făcut El, care a venit să se nască printre noi și pentru noi. Asemenea Mariei care a fost o purtătoare de veste bună verișoarei sale, putem fi și noi în acest Advent purtători de vești bune pentru semenii noștri. Sunt atâția oameni bolnavi sau singuri pe care îi cunosc. Asemenea Mariei care a vizitat-o pe verișoara ei să mă întreb și eu: pe cine pot vizita pentru a-i oferi prezența mea? Cărei persoane pot deveni o veste bună?.

Citat
„Vreau să vă spun că da, merită pariat pe familie şi că în ea veţi găsi stimulentele cele mai bune pentru a vă maturiza şi bucuriile cele mai frumoase de împărtăşit. Nu lăsaţi să vi se fure posibilitatea de a iubi în mod serios. Nu vă lăsaţi înşelaţi de cei care propun o viaţă de dezmăţ individualist care ajunge să ducă la izolare şi la singurătatea cea mai rea.” Papa Francisc - Christus Vivit


Rugăciune
Domnul meu, în puținii ani de viață pe care i-am trăit până acum, am experimentat din plin roadele încrederii în tine. Asemenea Elisabetei, de nenumărate ori mi-am așezat nădejdea în mâinile tale, iar tu nu ai întârziat să mă prinzi de mână și să mă conduci pe drumul cel bun. Ai făcut asta chiar și atunci când credința mea abia, abia mai pâlpâia în omeneasca și slaba mea inimă…Deși m-a durut de multe ori așteptarea și experiențele prin care ai permis să trec pentru a învăța lecții importante pentru viața mea umană și spirituală, de pe corzile sufletului meu iau naștere acum doar imnuri de mulțumire pentru că ai ales să răspunzi rugăciunilor mele abia atunci când eu eram cu adevărat pregătită să înțeleg și să urmez planul tău…care…NICIODATĂ nu dă greș! Te iubesc Isuse pentru că ai răbdare cu mine și mă ajuți să cresc așa frumos! Ajută- mă, te rog, în practicarea răbdării și a încrederii depline în tine! Amin!

Pr. Marius Sabău & Alexandra Menghereș

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu